Post Follow Dash



FITOLABIL ILMI

The Princess


NOOR IZZATUL IZNIE
seorang puteri yang dilahirkan pada tahun 1997,someone who're talkative and like to daydream.

Kata kata

" Daripada Abu Hurairah RA,dia berkata: Rasulullah SAW bersabda : Barang siapa yang menempuh jalan untuk menuntut atau mencari ilmu, maka ALLAH memudahkannya untuk menempuh jalan ke syurga."
"A woman HEART is a deep ocean full of secret."



Edit by: IZNIE
Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini


 
 
FITOLABIL IIMI? ada yang tanya aku iznie apa maksud dia? iznie kenapa kau letak nama tu. ha jawapan dia sebab fitolabil ilmi ni maksud dia mencari ilmu, aku letak nama tu sebab yela sambil sambil kita berblog ni boleh lah kita kongsi sikit ilmu-ilmu pengetahuan walaupun aku ni bukan lah pandai mana pun tapi tak salahkan kalau kita nak berkongsi walaupun sikit. lagipun aku tau dari buku ustaz kazim elias. al maklum lah aku bukanlah pandai sangat dalam bahasa arab ni kan, lainlah kalau aku sekolah arab. hihi, dah seminggu aku duduk kat segamat sekejapnya rasanya lepastu kena balik melaka sambung kerja aku di sementara menunggu 6/6 ni , hihi pastu dah tak pergi melaka . cakap pasal melaka, tempat yang aku kerja tu di tetttt rahsia haha sebab saja tolong-tolong akak aku kat situ, aku terasa sangat pelik, haha sebabnya aku dari tadika sekolah cina kan jadi bila aku masuk tempat tu aku rasa macam   hmm pelik dengan orang-orang disitu maka aku ni jenis blur, agak loadinglah kadang-kadangkan haha. bila orang disitu cakap aku ini itu, aku rasa ya ALLAH nak je aku tumbuk muka kau tapi masih sabar disebabkan abang ipar aku pengajar disitu. jadi aku ignore jelah kan malas aku nak layan manusia macam itu. eh walaupun aku sekolah cina dekat situ ada juga budak melayu but tak ada lah perangai dia macam ni.ok sejak tu aku mula faham dengan perangai orang disitu dan aku buat seperti biasa. aku belajar banyak juga lah dari situ, salah satu dia adalah "menghargai kawan" aku tengok orang dekat situ ada yang berpuak-puak dan bermuka, please aku tak boleh hidup dalam situasi macam ni.
ibarat membina sebuah bangunan yang kukuh, ia memerlukan pelbagai struktur untuk saling memperkuatkan. begitu juga dalam pembinaan masyarakat, ia memerlukan kepada pergantungan kepada sesama kita. barulah umat akan saling kuat dan menguatkan.

 
tak kisah lah lelaki atau perempuan sama je. bila kawan dia tu tengah sedih atau stress boleh pula dia nak psycho kawannya tu terutama kaum adam suka sangat sakat kaum hawa kan. tapi aku faham lah keadaan disitu yang agak terkongkong jadi no wonder lah kalau pelajar kat situ perangainya macam itu kan.dari situ aku belajar menghargai kawan dan time tu tetiba rindu dekat seghwa gegirl. ok mula dah nak feeling bagai. tapikan dalam pada masa yang sama aku rasa happy jugak sebab adalah beberapa pelajar yang suka buat aku tergelak sampai keluar kejantanan nya. haha tak taulah aku nak cakap apa dengan orang disitu, sometimes ada yang "ok" ada yang "euwww" , aku takda lah cerewet sangat dalam berkawan ni tapi dah sebegitu rupanya orang lain pun taknak bergaul. kadang-kadang kita tak nampakkan kesalahan kita, orang sekeliling kita yang perasan.

"tanda-tanda orang munafik ada tiga perkara, iaitu apabila bercakap dia berbohong, apabila berjanji dia memungkiri dan apabila diberi amanah dia mengkhianatiya." - hadis riwayat muslim